مستندسازی تصویری

مستندسازی تصویری تجربیات

مستند‌سازی تصویری تجارب یکی از تکنیک‌های کلیدی و کاربردی در مدیریت دانش است. در مستندسازی تصویری می‌توان هم دانش فنی و هم دانش مدیریتی را به راحتی هرچه تمام ثبت کرد، به اشتراک گذاشت و در نهایت نیز به کار‌ گرفت. بسیاری از دروس آموخته که در سازمان‌‌ها توسط کارکنان خلق می‌شود، با ثبت نوشتاری به صورت کامل منتقل نمی‌شود. یکی از راهکارهای بسیار خوب در به اشتراک‌گذاری دروس‌آموخته و دانش ضمنی افراد خصوصا دانش فنی، استفاده از تکنیک‌های بصری‌سازی است و تولید ویدئو راهکاری برای اشتراک دانش در سازمان به شمار می‌آید.

سرعت انتقال دانش در ویدیو بسیار زیاد است و مخاطب با صرف زمان کمتری نسبت به دیگر تکنیک‌ها مطالب بیشتر، مفید‌تر و جذاب‌تری را دریافت می‌کند. جزئیات قابل بیان در یک درس‌آموخته ویدئویی به مراتب بیشتر از حالت نوشتاری است و این جزئیات علاوه بر ارائه اطلاعات دقیق‌تری به مخاطب قدرت تصور او را نیز بالا می‌برد. برخی از سازمان‌های کشور در سالیان اخیر تا حدودی از این تکنیک در اقدامات مدیریت دانش خود استفاده می‌کنند.

به کارگیری تکنیک مستندسازی تصویری در فرآیند مدیریت دانش می‌تواند منافع زیادی برای سازمان داشته باشد، چرا که بسیاری از افراد در سازمان امکان ثبت دروس‌آموخته خود را به دلایل مختلف از جمله سواد نوشتاری پایین، سواد رایانه‌ای کم و یا سمت‌های سازمانی بالا که به آنها فرصت نوشتن را نمی‌دهد، ندارند. به همین دلیل استفاده از این تکنیک می‌تواند یک میانبر بسیار خوب در کسب دانش ارزشمند مدیران، کارشناسان و خصوصا اپراتور‌های سازمان باشد.

به واسطه اهمیت این مبحث، گروه مشاوره مدیریت دانش دانا، خدمت تخصصی مستندسازی تصویری تجارب را طراحی و به سازمان‌های ایرانی ارائه می‌کند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر، با ما تماس بگیرید.